Detaillierte Hardware Details der Wii U duchgesickert

Kurz nach der E3 hat Nintendo einen ersten Fact Sheet zur Hardware der Wii U veröffentlicht. Die ersten technischen Daten beantworteten zwar ein paar offene Fragen gingen aber nicht wirklich genau auf die jeweiligen Komponenten der Wii U ein. Eine nun veröffentlichte Liste soll die vermeintlichen Hardware Spezifikationen eines neuen Wii U DevKits zeigen. Die aktuellen Wii U DevKits sind mit der Finalen Hardware der Wii U ausgestattet, sollte die Quelle also wirklich Zugang zu so einem DevKit haben, könnte es sich hierbei wirklich um die detailieren Hardware Details der Wii U handeln.

[quote type=“large“ align=“left“] Main Application Processor

PowerPC architecture.
Three cores (fully coherent).
3MB aggregate L2 Cache size.
core 0: 512 KB
core 1: 2048 KB
core 2: 512 KB
Write gatherer per core.
Locked (L1d) cache DMA per core.

Main Memory

Up to 3GB of main memory (CAT-DEVs only). Note: retail machine will have half devkit memory
Please note that the quantity of memory available from the Cafe SDK and Operating System may vary.

Graphics and Video

Modern unified shader architecture.
32MB high-bandwidth eDRAM, supports 720p 4x MSAA or 1080p rendering in a single pass.
HDMI and component video outputs.

Features

Unified shader architecture executes vertex, geometry, and pixel shaders
Multi-sample anti-aliasing (2, 4, or 8 samples per pixel)
Read from multi-sample surfaces in the shader
128-bit floating point HDR texture filtering
High resolution texture support (up to 8192 x 8192)
Indexed cube map arrays

8 render targets
Independent blend modes per render target
Pixel coverage sample masking
Hierarchical Z/stencil buffer
Early Z test and Fast Z Clear
Lossless Z & stencil compression
2x/4x/8x/16x high quality adaptive anisotropic filtering modes
sRGB filtering (gamma/degamma)
Tessellation unit
Stream out support
Compute shader support

GX2 is a 3D graphics API for the Nintendo Wii U system (also known as Cafe). The API is designed to be as efficient as GX(1) from the Nintendo GameCube and Wii systems. Current features are modeled after OpenGL and the AMD r7xx series of graphics processors. Wii U’s graphics processor is referred to as GPU7.
Sound and Audio

Dedicated 120MHz audio DSP.
Support for 6 channel discrete uncompressed audio (via HDMI).
2 channel audio for the Cafe DRC controller.
Monaural audio for the Cafe Remote controller.

Networking

802.11 b/g/n Wifi.

Peripherals

2 x USB 2.0 host controllers x 2 ports each.
SDCard Slot.

Built-in Storage

512MB SLC NAND for System.
8GB MLC NAND for Applications.

Host PC Bridge

Dedicated Cafe-to-host PC bridge hardware.
Allows File System emulation by host PC.
Provides interface for debugger and logging to host PC. [/quote]

 

Interessant an dieser Liste ist der Punkt „Up to 3GB of main memory (CAT-DEVs only). Note: retail machine will have half devkit memory Please note that the quantity of memory available from the Cafe SDK and Operating System may vary.“. Dieser bestätigt sich mit einer anderen Quelle die auch von 1,5GB an Arbeitsspeicher berichtet. Die Details machen auch sonst einen guten Eindruck, man könnte hier also von einem legitimen Leak ausgehen.

 

Quelle http://www.vgleaks.com/world-premiere-wii-u-specs/

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