Xenoblade Chronicles X benötigte fast zwei Discs

Geht man nach neuen Angaben des Xenoblade Chronicles X Producers Shingo Kawabata wäre es fast nötig gewesen, zwei Spiele-Discs für das kommende Rollenspiel zu nutzen. In diesem Zusammenhang scheint man auch auf Probleme mit der Ladezeit gehabt zu haben, die man mittlerweile aber dank Hilfe von Nintendo aus der Welt geschaffen hat.

„Xenoblade Chronicles X is using up most of the space on the Wii U disk. It’s really, really close to the storage limit. (To the point that at one stage we were considering using more than one disk for the game). To enjoy playing, the enormous seamless map must load quickly (which was achieved through the hard work of our programming division), but we had help from Nintendo proper implementing a further improvement to what we had. I believe we’re going to reveal the details of that on the official page in the future, but to people considering purchasing the packaged version of the game, as one of the game’s developers, I highly recommend you make use of this improvement.“

Xenoblade Chronicles X erscheint am 29. April 2015 für die Wii U.

Das könnte dich auch interessieren

Kommentare

Sei der erste der ein Kommentar abgibt

Hinterlasse ein Kommentar!

Du musst dich anmelden um ein Kommentar zu schreiben

Aktuelle Tests

Donkey Kong Country Tropical Freeze Test

90%

Unepic Test

80%

Super Mario 3D World Test

80%

Call of Duty Ghosts Wii U Test

70%

Sonic Lost World Test

60%