Nintendo sieht das GamePad auch weiterhin als Schlüssel zum Erfolg der Wii U

wiiugamepadDie Wii U ist mittlerweile das zweite Jahr im Handel erhältlich. Eine wirkliche Erfolgsgeschichte konnte Nintendo mit der neuen Konsole bislang nicht hinlegen, was sich speziell an den Verkaufszahlen sowie dem fehlenden Support von Drittherstellern zeigt. Geht man nach Satoru Iwata will man auch weiterhin am Konzept der Wii U festhalten und somit auch das GamePad als großes Kaufargument weiter vorantreiben. Während der aktuellen Präsentation die von Satoru Iwata passend zur Bekanntgabe einiger Zukunftspläne des Unternehmens abgehalten wurde, gestand der Firmenchef die großen Probleme der Konsole ein. In diesem Jahr möchte man Software veröffentlichen, die speziell aufgrund des Wii U GamePads möglich gemacht wird. Dabei hofft man eine sogenannte Killer-App zu finden, mit deren Hilfe die Wii U mehr Rückenwind erhält. Die Entwicklung dieser neuen Spiele soll von Shigeru Miyamoto’s Entwicklerteam übernommen werden.

„As a platform in its second year, Wii U is currently in a very difficult position. I would like to begin with what we are going to do with Wii U.

Obviously, under the current situation where the company has to report an operating loss, simply executing a price reduction as a way to defuse the situation is not an option. In the short-term, Nintendo will focus on thoroughly enriching the value of the most significant feature of Wii U, the Wii U GamePad.

Unfortunately, as the current situation of Wii U shows, we have not been able to fully communicate the value of the GamePad. We also realize that we have not been successful in answering consumers’ questions such as, “What is the difference between Wii U and the previous platform, Wii, and what is the benefit of upgrading it?” By looking at the current sales situation, I am aware that this is due to our lack of effort. What’s even worse is that there even appear to be not a small number of consumers who think the GamePad is one of the accessories for the previous platform, Wii.

It is more challenging to convey the appeal of the GamePad to consumers who do not engage with video games that often since they do not actively gather information about video games. Therefore, we intend to take on this challenge, and I would like to have this solved before the year-end sales season.

In order to do this, it is obvious that our top priority task this year is to offer software titles that are made possible because of the GamePad. We have managed to offer several of such software titles for occasions when many people gather in one place to play, but we have not been able to offer a decisive software title that enriches the user’s gameplay experience when playing alone with the GamePad. This will be one of the top priorities of Mr. Miyamoto’s software development department this year.“

Was haltet Ihr von Nintendo’s Plänen für das Wii U GamePad?

Das könnte dich auch interessieren

Kommentare

Sei der erste der ein Kommentar abgibt

Hinterlasse ein Kommentar!

Du musst dich anmelden um ein Kommentar zu schreiben

Aktuelle Tests

Donkey Kong Country Tropical Freeze Test

90%

Unepic Test

80%

Super Mario 3D World Test

80%

Call of Duty Ghosts Wii U Test

70%

Sonic Lost World Test

60%